کتاب بازان

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۴۲ ب.ظ

از هر کتابی سخنی

خاطرات شازده حمام جلد سوم

دکتر محمدحسین پاپلی

انتشارات پاپلی


خاطرات پاپلی دیگر جای خود را بین جماعت کتابخوان باز کرده اند.پاپلی قلمی بحق سحرآمیز دارد و کافیست یکی از کتابهایش را بخوانید تا مشتری همیشگی نوشته های این یزدی شیطان جغرافیدان شوید.این کتاب اکثرش به عشایر کرد شمال خراسان میگذرد. و خلاصه حلوای تنترانیست که تا نخوری ندانی.


سیاحت شرق

آقانجفی قوچانی

انتشارات امیر کبیر


کتاب را برای بار دوم خواندم.خاطرات این سید قوچانی که حدود سی سال را در نجف به طلبگی تا رسیدن به مقام اجتهاد میگذراند.و در این راه چه مصایبی را که از سر نمیگذراند.کتاب از ان جهت که یک جهان بینی مومنانه به زندگی انسان بدهد فوق العاده عالیست.و طنز کتاب در جاهایی از خنده روده برتان میکند.که البته باید دانه معنی را ازان گرفت.بخشی از کتاب هم در باره حوادث مشروطیت ایران در نجف و واکنش های استاد نجفی قوچانی،اخوند خراسانی میگذرد که در نوع خود خیلی خواندنی است.حیف است که انسان این کتاب را در جوانی نخواند.


سایه ملخ

محمدرضا بایرامی

انتشارات سوره مهر


محمدرضا بایرامی متخصص نوشتن قصه های روستاست.در این کتاب که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است.بایرامی شرح یکی از روستاهای نزدیک مرز عراق را نوشته است.نقطه قوت بایرامی توصیفات جاندارش است. و با این توصیفات ما را برد به سالهای نوجوانی مان که با کتاب های سرشار،میرکیانی و خود بایرامی و دیگران داستان ها داشتیم.


رابینسون کروزو

دانیل دفو

ترجمه مرجان رضایی

انتشارات مرکز


این را بعد از دن کیشوت پدر رمان دانسته اند. و همگان میدانند رابینسون فردی است که اندرزهای پدر را به کناری می ‌زند. به سودای پول می افتد و  از طوفان کشتی به جزیره ای چنگ می زند. و سالها زندگانی قشنگی را با استفاده از طبیعت و باقیمانده کشتی شکسته شده تشکیل می دهد.کتاب رفرنس کلی از داستانهای جدید است. و فیلم تحسین شده زندگی پای هم به نوعی ادای دینی به این داستان می توان باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۲
مصطفی تورنگ
سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳ ق.ظ

هاروارد مک دونالد


هاروارد مک دونالد

مجیدحسینی

نشر افق

این کتاب، سفرنامه مجید حسینی،روزنامه نگار واستاد دانشگاه تهران به سرزمین امریکاست.روال کار اینگونه است که با حدود 200 عکس از  امریکا،حسینی توضیحات و مشاهدات خودش را ارایه میدهد.چیزی که الان در خاطرم از کتاب مانده تو صیفات چهار فصل امریکا و زیبایی بی حد وحصر بعضی از ایالات امریکا،رعایت مو به موی قانون طوعن او کرهن، و احترام به مقام علم و عالم است.از ان طرف به دوندگی های ماشینی مردم و اسکناس سالاری امریکا انتقادات شدید و غلیظی شده است.عکس ها به کتاب حال و هوای خوبی داده اند و کتاب سفرنامه خواندنی در امده که باید خواند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۳
مصطفی تورنگ